Badz zorganizowany bzorg, OnePress

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Spis treściWprowadzenie7Lista sprawdzająca stopień Twojej samoorganizacji...................101. Zorientuj się, w jakim kierunku zmierzasz13Określ swoją rolę..............................................................................13Ustanawianie celów .........................................................................15Spojrzenie na duży i mały obraz....................................................17Jak pogodzić ze sobą wiele różnych czynności? ..........................17Wyznaczanie zadań priorytetowych .............................................18Podsumowanie................................................................................ 202. Zorganizuj swój czas23Jak obecnie spędzasz czas? ............................................................. 23Planowanie i monitorowanie czasu ............................................. 25Planowanie czasu — jak oszacować czas potrzebnyna wykonanie zadań.....................................................................35Odkładanie na później....................................................................36Dotrzymywanie terminów ............................................................ 38Zarządzanie czasem i projektami ................................................. 42Podsumowanie................................................................................ 453. W jaki sposób pracujesz?47Planowanie zadań tak, aby były wykonanewe właściwym czasie .................................................................... 47Wykorzystaj siłę nawyku.................................................................51Udoskonalaj proces decyzyjny...................................................... 55Podsumowanie.................................................................................634BĄDŹ ZORGANIZOWANY4. Organizacja pracy z dokumentami65Identyfikuj ważne informacje....................................................... 66Przyjmij systematyczne podejście................................................. 67Unikaj przeciążenia.........................................................................71Czytaj bardziej wydajnie................................................................ 73Wykorzystuj pamięć....................................................................... 78Podsumowanie................................................................................ 805. Organizacja pracy z ludźmi81Strategia prowadzenia spotkań......................................................81Delegowanie uprawnień ................................................................ 87Rozproszona uwaga i niezamierzone przerwy ........................... 92Pomagaj innym się zorganizować ................................................ 96Naucz się mówić „nie” .................................................................. 98Podsumowanie.............................................................................. 1006. Organizacja miejsca pracy101Pomyśl o ergonomii ..................................................................... 102Dostosuj źle zorganizowaną przestrzeń .................................... 107Pozbądź się stert dokumentów ................................................... 109Podsumowanie............................................................................... 1127. Archiwizacja dokumentów113Miejsce różnych rodzajów materiałów w archiwum ................ 115Przechowywanie dokumentów .................................................... 117Porządkowanie i odchudzanie archiwum.................................. 118Elektroniczny system archiwizowaniadokumentów drukowanych...................................................... 119Organizowanie archiwum w komputerze................................. 120Podsumowanie...............................................................................1238. Technologia informacji dźwignią organizacji125Kiedy nie korzystać z technologii?..............................................125Wybór właściwego oprogramowania..........................................126Użyteczne narzędzia..................................................................... 129Poczta głosowa ...............................................................................134Podsumowanie...............................................................................136SPIS TREŚCI59. Organizacja pracy z internetem137E-mail ..............................................................................................138Poszukiwanie informacji w internecie........................................143Wielokrotne przeglądanie stron................................................. 147Podejście jakościowe..................................................................... 147Jak usprawnić pracę z internetem? ............................................. 149Podsumowanie............................................................................... 15110. Organizacja w podróży153Planowanie......................................................................................153Czynności rutynowe .....................................................................155Podsumowanie...............................................................................15611. Tak trzymaj!157Zdefiniuj cele..................................................................................157Monitorowanie postępów ............................................................157Realizacja założonych celów w nowej pracy ..............................159Zorganizuj swój czasCzas różni się od wielu innych zasobów tym, że jest podzielonypo równo. Każdy z nas ma go tyle samo. Różnimy się sposobem,w jaki postanawiamy go spędzać, oraz tym, jak intensywnie usiłu-jemy go wykorzystać.Twoim zadaniem w zarządzaniu czasem może być albo ogra-niczenie liczby godzin spędzanych w pracy, albo osiąganie lep-szych wyników w tym samym czasie. Chodzi o wyznaczanie prio-rytetów. Mówiąc: „Nie mam na to czasu”, mamy na myśli:„Mam na głowie ważniejsze sprawy niż ta”. Problem w tym, żepoprzez niedokładne planowanie i zbaczanie z trasy tracimy kon-trolę nad wykonaniem planu oraz przestajemy rozróżniać czyn-ności priorytetowe od ubocznych. Mówimy często: „Nie mam nato czasu”, traktując w ten sposób ważne zadanie, ponieważ po-święciliśmy zbyt wiele czasu sprawom nieistotnym.W tym rozdziale przyjrzymy się bliżej technikom planowaniai realizowania celów, którym musimy poświęcić czas. Przedtemzastanów się jednak, jak obecnie spędzasz czas.Jak obecnie spędzasz czas?Zanim nauczysz się planować swój czas, dobrze będzie, jeżeli za-stanowisz się, jak wykorzystujesz go obecnie. W niektórych pro-gramach zarządzania czasem zalecane jest utrzymanie przez parętygodni surowego reżimu. Nie uważam tego za konieczne, jednaksugeruję przeprowadzenie prostego ćwiczenia monitorującegow okresie kilku-kilkunastu dni. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl
  •