Bert Monroy photoshop-studio.-obrazy-malowane-cyfrowo full, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
5 Old Chair
101
Właz studzienki kanalizacyjnej
154
Powtarzanie przekształceń
155
Kolejny punkt zwrotny
101
Dalszy ciąg prac nad pokrywą
włazu studzienki
Od myszy do tabletu
102
157
Wacom Cintiq
103
Polecenie Calculations (Obliczenia)
158
Techniki malarskie w Photoshopie
104
Deformacja obiektów wektorowych
161
Nareszcie się przydała!
104
Najprostsze rozwiązanie
163
Uszkodzenia
105
Odtwarzanie perspektywy przy użyciu
narzędzia Blend (Tworzenie przejść)
Inne ustawienia pędzli
110
165
Podręczna, osobista kolekcja obrazów
111
Tekstury
166
Stolarka
166
6 Red Truck
113
Betonowa podstawa
169
Tekstury i iltry
113
Ślisko!
170
Filtr Spherize (Sferyzacja) i wartości ujemne
114
Ach, te drobiazgi…
171
Postarzanie ciężarówki
120
8 Lunch in Tiburon
173
Projektowanie powierzchni
skorodowanego metalu
122
Uchwycić światło
173
Zastosowanie iltra Displace
(Przemieszczanie)
Obrus
175
125
Symbole kwiatowe
176
Drobne plamki
128
Tło
178
Relektor
130
Kropkowana tekstura
180
Rdza, brud i uszkodzenia
136
Wypukłości obrusu
182
Tworzenie powtarzającego się wzoru
182
Detale
137
Łagodne fałdy i zagięcia
184
Filtr Displace (Przemieszczanie)
184
7 Oyster Bar
141
Malowanie… pieprzem
187
Dbałość o szczegóły
141
Słoneczne odblaski
192
Deszcz i kałuże
143
Ugięcie i załamanie światła
195
Tam, gdzie kończy się deszcz
146
Czerwona słomka w szklance
195
Większe kałuże wody
148
Obrus widoczny przez szkło
196
Kałuże na ulicy
150
Drobne napisy
198
Grupy odcinania
234
Odręczne malowanie
200
Filtr Vanishing Point (Punkt zbiegu)
236
9 Damen
203
10 Ćwiczenia
243
Największe wyzwanie
203
Twoja kolej
243
Podział na projekty
206
Zabawy z warstwami
244
15 tysięcy warstw
207
Tworzenie cieni
249
Pliki i pliczki
207
Zastosowanie kanałów alfa
258
Pociąg
208
Paleta Brushes (Pędzle)
a projektowanie drzew
Organizacja pracy
209
262
Style warstw
210
Tworzenie tekstur
267
Okna
211
Eksperymenty z iltrami
275
Nity
212
Stary, zardzewiały napis
275
Zadrapania powierzchni
212
Pada!
282
Jeszcze o nitach…
214
Błyskawica kontratakuje!
287
Zardzewiałe ogrodzenia
216
Brud i kurz
217
Pożegnanie…
297
Drzewa
218
Skorowidz
298
Wzorki
220
„Recykling” materiałów graicznych
224
Program Illustrator — brakujące ogniwo
225
Narzędzie Blend (Tworzenie przejść)
225
Balustrady
228
Sprężyny
229
Jeszcze o powtarzaniu przekształceń
230
Mrowie okien
230
Instalacje elektryczne
231
Zaawansowane narzędzia tekstowe
232
Światła i cienie
2
Świat wokół nas
Zanim jeszcze rzucę się w wir realizacji projektu, staram się przeanalizować
jeden z najważniejszych aspektów tworzenia realistycznego obrazu — oświet-
lenie. Wprawdzie wydaje się, że to kompozycja i temat zdjęcia są najważniej-
sze, lecz w rzeczywistości to właśnie oświetlenie decyduje o nastroju obrazu,
a także opowiada pewną historię. Pora dnia, źródła światła i sposób ułoże-
nia cieni stanowią kluczowe elementy, decydujące o sposobie postrzega-
nia sceny. Jeśli widziałeś ilm
Obywatel Kane
czy jeden ze starych thrillerów
hitchcocka albo dowolny inny dobry ilm czarno-biały z minionej epoki, to
z pewnością zwróciłeś uwagę na grę świateł i cieni, która kreuje nastrój i dra-
maturgię obrazu. Brak kolorów w starych ilmach musiał być rekompenso-
wany umiejętnym oświetleniem, które kazało widzom wierzyć w prawdziwość
świata pokazanego na srebrnym ekranie.
Cienie decydują też o przestrzenności i plastyczności sceny. Pozbawione cieni
obiekty wydają się nudne i płaskie. Poprawne wycieniowanie obiektów zapewnia
im odpowiednią głębię i pozwala uzyskać złudzenie trójwymiarowego świata na
dwuwymiarowym medium, takim jak kartka papieru czy ekran monitora. Zarówno
Illustrator jak i Photoshop służą do edycji graiki dwuwymiarowej, lecz dzięki umie-
jętnemu zastosowaniu cieniowania i perspektywy, można w nich tworzyć obrazy
sprawiające wrażenie bardzo naturalnej trójwymiarowości.
Światła i cienie decydują o tym, w jaki sposób dany obiekt będzie postrzegany wzglę-
dem innych elementów kompozycji, i nadają mu odpowiednie miejsce na scenie.
 Obrazy, których
tematem są
światła i cienie
Niektóre z moich projektów poświęcone
zostały wyłącznie pokazaniu interesują-
cej gry świateł i cieni. Obraz „Bodega sha-
dows” (rysunek 2.1) i „shadowplay” (rysu-
nek 2.2) stanowią przykłady prac, w których
głównym tematem kompozycji są cienie.
Obiekty, które rzucają owe cienie, scho-
dzą niejako na dalszy plan; są mniej istotne.
To właśnie cienie, a nie one, są najważniej-
szymi elementami kompozycji.
Głównym tematem projektu „blue door”
(rysunek 2.3) jest skomplikowana gra cieni,
odbić i świateł. Gdyby nie złożone zależ-
ności pomiędzy wpadającym przez okna
światłem i cieniami obiektów, projekt byłby
banalnie prosty i niezbyt interesujący.
Kontrast pomiędzy światem świateł i cieni
stanowi też temat kilku innych moich
kompozycji, takich jak „late aternoon”,
„red doors” czy „street light”. To właśnie
dzięki umiejętnemu dobraniu oświetlenia
możemy z łatwością umieścić wymienione
kompozycje w czasie i przestrzeni (rysunki
2.4, 2.5 i 2.6).
rysunek 2.2. Obraz „shadowplay”
rysunek 2.3. Obraz „blue door”
0
PhOTOShOP STuDIO. O b r a z y m a lO wa n e c y f r O w O
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl
  •